Κυριακή 30 Μαρτίου 2008

Η “εικόνα” της μουσικής – design for the music industry


case study No. 4


Jamie Reid
Όταν το
punk απέκτησε εικόνα
Ήταν ακόμα 1968 όταν ο Jamie Reid συνάντησε τον Malcom ΜcLaren στο Croydon Art College. Αποβλήθηκαν από εκεί μετά από μια σειρά πολιτικών συγκεντρώσεων και διαμαρτυριών που οργάνωσαν. Αυτό οδήγησε τον Reid να δουλέψει για την underground εταιρεία Suburban Press η οποία εξέδιδε υλικό αναρχικού και αντιεξουσιαστικού περιεχομένου. Στη διάρκεια της συνεργασίας του με τη Suburban Press, του περιεχομένου των εντύπων και των εκδόσεων αλλά και εξαιτίας των περιορισμένων μέσων ο Reid έμαθε να αποτυπώνει το μήνυμα με τρόπο άμεσο και λιτό ακόμα και με ανορθόδοξα μέσα.

Δέκα χρόνια αργότερα, θα σχεδιάσει για τους Sex Pistols το εξώφυλλο του Never mind the Bollocks και στη συνέχεια το God save the Queen. Tα δυο αυτά εξώφυλλα όχι μόνο θα δώσουν το στίγμα των Sex Pistols αλλά θα αποτελέσουν το παράδειγμα προς μίμηση πολλών συγκροτημάτων του punk. Πλήθος fanzine, επίσης, ανά τον κόσμο θα υιοθετήσουν τις σχεδιαστικές λύσεις του “cut and paste” και του “DIY” (do it yourself) που χρησιμοποίησε
ο
Jamie Reid.

Σήμερα, ο Jamie Reid σχεδιάζει για μπάντες όπως οι Zion Train και οι Afrocelt Sound System
αλλά και για ομάδες του κινήματος της αντιπαγκοσμιοποίησης, αντιπολεμικές εκδηλώσεις κ.α.
Για τους περισσότερους όμως, θα μείνει στην ιστορία για τη σχέση του με τους
Sex Pistols και το punk.

Σχετική βιβλιογραφία:
Up They Rise: Incomplete Works of Jamie Reid
Jamie Reid, John Savage

Faber and Faber

Internet:
http://www.jamiereid.uk.net/home.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: