Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2009

Τα Μικρά Βεγγαλικά της Ελεονώρας Ζουγανέλη


Μπορεί να μην πολύ συμπαθώ το Facebook για πολλούς λόγους, αλλά μέσα από αυτό κάποιες φορές ανακαλύπτεις ενδιαφέροντες νέους ανθρώπους κι άλλες κάποιους από το παρελθόν. Η πρώτη επικοινωνία μας με την Ελεονώρα Ζουγανέλη έγινε λοιπόν μέσα από αυτό το πρόγραμμα και μέσα από αυτήν διέκρινες εύκολα ότι είχες να κάνεις με έναν ιδιαίτερα απλό, προσιτό και φιλικό άνθρωπο, που πραγματικά γουστάρει αυτό που κάνει (αυτό φαίνεται από μακριά…). Μετά από κάποιες εβδομάδες φτάσαμε σε μια πολύ όμορφη κουβέντα, που μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω :

MG : Ποιος/α ανακάλυψε την ιδιαίτερη και γλυκιά φωνή σου, ώστε στη συνέχεια να σου δοθούν τόσες ευκαιρίες συνεργασίας με μεγάλους μουσικούς ; Υπήρξε κάποιο πρόσωπο που σε ανακάλυψε ή μήπως ήταν η συμμετοχή σου στη «Δεύτερη Ακρόαση» της «Μικρής Άρκτου» ;

Ε. Ζουγανέλη : Η αρχή αυτής της μικρής ιστορίας έγινε με την «Δεύτερη ακρόαση». Από εκεί άνοιξαν κάποιες πολύ σημαντικές πόρτες για μένα. Δεν γίνεται να μην αναφέρω την εταιρία μου την ΕΜΙ, το Γιώργο Νταλάρα, που μου έδωσε την ευκαιρία του πρώτου μου live και της συμμετοχής μου στο δίσκο της Εστουδιαντίνας, το Θάνο Μικρούτσικο και τον Γιάννη κούτρα που έμαθα πολλά μαζί τους αλλά και τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα και το Φίλιππο Πλιάτσικα που με γνώρισαν και μου εμπιστεύτηκαν τα τραγούδια τους αργότερα. Αυτή ήταν η αρχή και η συνέχεια ήταν πολύ σημαντική για μένα. Οι συνεργασίες μου έμαθαν πολλά.

MG : Συνεργάστηκες με μεγάλες μορφές της μουσικής: το Θ. Μικρούτσικο, το Γ. Νταλάρα, το Μιχάλη Κούμπιο, το Λ. Παπαδόπουλο κ.α. Γιατί χρειάστηκαν να περάσουν τόσα χρόνια για να κυκλοφορήσεις τον πρώτο σου προσωπικό δίσκο ;

Ε. Ζουγανέλη : Δε γνωρίζεις από πριν το χρόνο που χρειάζεσαι για να κανείς κάτι. Έτσι έπρεπε να συμβεί. Όλα έγιναν γρήγορα, πολλές πληροφορίες δυνατές εμπειρίες, χρειαζόμουν χρόνο να τα αφομοιώσω όλα αυτά, να βρω τι θα κάνω και τι μπορώ να κάνω. Μάλλον η δική μου στιγμή ήταν αυτή.

MG : Έχεις σπουδάσει θέατρο και έχεις πει ότι θα ήθελες να ασχοληθείς κάποια στιγμή με αυτό. Πόσο επηρεάζει αυτό στη σκηνική σου παρουσία ; Ταυτίζεσαι με τους στίχους των τραγουδιών σου και προσπαθείς να τους παρουσιάσεις, λες και παίζεις στο θέατρο ;

Ε. Ζουγανέλη : Tο θέατρο το αγαπώ πολύ και η μαθητεία μου σε αυτό άλλαξε όλο τον τρόπο σκέψης μου και τη μάτια μου σε πολλά πράγματα ακόμα και στην καθημερινότητα. Αυτή είναι και η ουσία για μένα να μπορείς να αλλάζεις την ζωή σου και να εξελίσσεις στη συνεχεία και αυτό που κάνεις. Με αυτή την έννοια το θέατρο έχει βοηθήσει πολύ και τη σκηνική μου παρουσία αλλά και πολλά ακόμη.

MG : Έχεις σκεφτεί ποτέ να συνδύαζες αυτά τα δύο, δηλαδή να παρουσίαζες τα τραγούδια σου και κάθε κομμάτι να ήταν μια διαφορετική σκηνή ενός θεατρικού έργου ;

Ε. Ζουγανέλη : Nαί κάνω διάφορες σκέψεις και εικόνες για την συνεχεία και σχεδόν πάντα βλέπω ότι το μυαλό μου περνάει από κάτι τέτοιο. Θα δούμε τι θα γίνει με αυτό.

MG : Τι χρειάζεται κάποιος για να κάνει δίσκο; Τα χρήματα τι ρόλο παίζουν στην καλλιτεχνική δημιουργία;

Ε. Ζουγανέλη : Είναι μια ερώτηση που δεν έχει τόσο συγκεκριμένη απάντηση. Για τον καθένα είναι διαφορετικό. Δεν υπάρχει συγκεκριμένος δρόμος ούτε εγώ τον γνώριζα, απλά επέλεξα να παίξω το παιχνίδι και ανακάλυπτα μέσα από λάθη και σωστά την δική μου πορεία. Τίποτα δεν είναι ίδιο για κανέναν - αυτή είναι η ομορφιά.

MG : Μπορεί ένας μουσικός να είναι το πρωί delivery και το βράδυ καλλιτεχνάρα; Πόσο μπορεί να αντέξει τη διπλή ζωή του μουσικού που δεν μπορεί να ζήσει από τη μουσική του;

Ε. Ζουγανέλη : Όσο μπορεί και του επιστήμονα που επίσης χρειάζεται να κάνει το ίδιο, όσο και μιας οικογένειας που είναι όλη μέρα στους δρόμους δουλεύοντας. Μακάρι όλοι να ζούσαμε πιο εύκολα αλλά αυτή την εποχή αυτό συμβαίνει καλώς η κακώς. Κάνουμε όλοι πράγματα που μας απομακρύνουν από αυτό που είμαστε για να μπορέσουμε να ζήσουμε.

MG : Η Ελεονώρα είναι περισσότερο λαϊκή ή pop φωνή ;

Ε. Ζουγανέλη : Δεν ξέρω ούτε το σκέφτομαι. Δεν μπορώ να σου απαντήσω ούτε στο αν είμαι καλή η κακή. Είμαι και τα δυο ανάλογα τη στιγμή. Έτσι και με το τραγούδι δε νιώθω την ανάγκη να κατατάξω κάπου τη φωνή μου. Αν πάλι κάποιος το νιώθει είναι ελεύθερος να το κάνει.

MG : Το «Φεύγω για μένα μια φορά» είναι διασκευή στο “Lasciala Andare”. Πως προέκυψε το κομμάτι ; Είσαι fan του Ιταλικού τραγουδιού ;

Ε. Ζουγανέλη : Άκουσα αυτό το τραγούδι στα Ελληνικά και μου άρεσε. Μετά με ενημέρωσαν ότι ήταν διασκευή Ιταλικού.

MG : Ποιο τραγούδι του δίσκου πραγματικά γουστάρεις να παίζεις στις ζωντανές εμφανίσεις σου ;

Ε. Ζουγανέλη : Τώρα στα πρώτα live που παρουσιάζω δικά μου τραγούδια βρίσκω να μου αρέσουν πολύ τα «Μικρά βεγγαλικά».

MG : Ποιό δίσκο-cd δεν μετάνιωσες ποτέ που αγόρασες; Που σου κάνει παρέα στα δύσκολα και που ανατρέχεις σε αυτόν για να βρεις το μέτρο ;

Ε. Ζουγανέλη : Πόσο μπορεί να μετανιώσεις για ένα δίσκο που έχεις αγοράσει? Εμένα δεν μου έχει συμβεί ή και να μου συμβεί απλά σταματάω να τον ακουω. Ένα αγαπημένο μου album είναι το “A night at the opera”, ο οποίος ήταν o πρώτος δίσκος - δώρο του πατέρα μου. Λάτρεψα τον Mercury και τον ακούω συχνά.

MG : Ποιός υπήρξε ο αγαπημένος μουσικός της εφηβίας που είναι πια "αμαρτωλή ανάμνηση"; Πες και ξένο αν θες γιατί οι Έλληνες είναι αξεπέραστοι. Ουάνς α φαν, ολγουέις α φαν...οφ Μπίγαλης... :)

Ε. Ζουγανέλη : Δεν έχω κάποιον συγκεκριμένο. Μου άρεσαν πολλοί και άλλαζα συχνά γούστα στην εφηβεία αλλά και πιο μετά.

MG : Μια περίεργη ερώτηση που επιμένει η συντάκτρια μας Ευγενία να ρωτάει όλους όσους παίρνουμε συνέντευξη... Γιατί βλέπουμε πολλές γυναίκες τραγουδίστριες, αλλά πάρα πολύ λίγες γυναίκες – μουσικούς, ενώ τα Ωδεία είναι γεμάτα από γυναίκες ;

Ε. Ζουγανέλη : Δεν μπορώ να ξέρω γιατί συμβαίνει αυτό. Πάντως έχω παρατηρήσει ότι δε συμβαίνει το ίδιο πράγμα στις μεγάλες ορχήστρες. Άρα ίσως οι γυναίκες μουσικοί ασχολούνται πιο πολύ με την κλασσική μουσική παρά με την σύγχρονη.

MG : Τι μας ετοιμάζεις το επόμενο διάστημα ; Σκέφτεσαι την περίπτωση της solo ζωντανής σου εμφάνισης ;

Ε. Ζουγανέλη : Ναι είναι κάτι που το σκέφτομαι έντονα τον τελευταίο καιρό. Έχω ξεκινήσει κάποιες εμφανίσεις με τον Γιώργο Καραδήμο στην επαρχεία και θα ακολουθήσουν και άλλες.
Σε ευχαριστούμε Ελεονώρα!

Για κριτική μας στον περσινό δίσκο της «Έλα» και αν θέλετε να μάθετε κι άλλα πράγματα για την Ελεονώρα Ζουγανέλη μπορείτε να διαβάσετε εδώ.



Δεν υπάρχουν σχόλια: