Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2008

Ή έχω χάσει το χιούμορ μου...


Χθες άκουσα για πρώτη φορά το νέο χιτάκι του Ηλία Ψινάκη «Έχω πρόβλημα υγείας». Στην τηλεόραση έπαιζε η απονομή χρυσού δίσκου (!) για το αντίστοιχο cd single. Και κάπου εκεί είδα μια πολύ οικεία, γλυκιά φυσιογνωμία, τον ποιητή – συγγραφέα κύριο Μάνο Ελευθερίου. Και έπειτα άκουσα το τραγούδι του...

Κανείς δεν είναι σε θέση να κρίνει έναν πραγματικό άνθρωπο των γραμμάτων και των τεχνών για το έργο του – τουλάχιστον το δέος που νιώθω εγώ για αυτόν τον άνθρωπο δεν μου το επιτρέπει. Αντίστοιχα, ο καλλιτέχνης και ο λόγιος δεν έχουν καμιά υποχρέωση να δημιουργούν με κριτήριο τις απαιτήσεις, τις ελπίδες ή την αισθητική του κοινού τους.

Αυτό που άκουσα όμως – το ίδιο το τραγούδι, χωρίς να επηρεάζομαι από τα πρόσωπα που συμμετείχαν – με μελαγχόλησε. Δεν θα πω τίποτα περισσότερο, μόνο ότι η μελαγχολία αυτή έγινε ακόμα βαθύτερη όταν ψάχνοντας στο internet βρήκα το σημείωμα του Μάνου Ελευθερίου προς τον Ηλία Ψινάκη που υπάρχει στο εσωτερικό του cd single. Είναι αδύνατον να δέσω στο μυαλό μου αυτά τα λόγια, από το χέρι αυτού του ανθρώπου με το συγκεκριμένο τραγούδι.

Ή έχω χάσει το χιούμορ μου, ή είμαι από κάποιον άλλο πλανήτη...

«Ακόμη ένα τραγούδι ριγμένο στον άνεμο σαν φύλλο ενός δένδρου.
θα σταθεί και αυτό στον αέρα και θα παίξει την περιπέτειά του με τα άλλα φύλλα, πράσινα, κόκκινα και κίτρινα.
κάποια στιγμή θα πέσει στο χώμα.
η παράσταση που έδωσε τελείωσε.
Να μαστε πάντα καλά και ο Ηλίας μαζί και να δίνουμε πολλές παραστάσεις κάθε χρόνο.
Η πρεμιέρα μας πάντως ήταν θαυμάσια

ΜΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ».

5 σχόλια:

LEONIDAS FROM CARAVEL είπε...

ΠΑΝΤΩΣ ΕΓΩ ΑΝΥΠΟΜΟΝΩ ΝΑ ΑΚΟΥΣΩ ΤΗΝ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΕ ΣΤΙΧΟΥΣ ΜΑΝΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ, ΜΟΥΣΙΚΗ ΝΑΤΑΛΙΑ ΓΕΡΜΑΝΟΥ ΜΕ ΕΡΜΗΝΙΕΣ ΨΙΝΑΚΗ, ΜΑΡΤΑΚΗ, ΚΑΤΕΛΗ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΠΑΡΑΣ!

yulquen είπε...

Κοίτα, κι εγώ με κάτι τέτοια νοιώθω ότι έχω χάσει το χιούμορ μου...αλλά...

Να σου θυμήσω ότι τη δεκαετία του 80, ο μεγάλος Μάνος Χατζηδάκις είχε απενοχοποιήσει τον Φλωρινιώτη, ο οποίος τότε δεν ήταν ούτε καν cult...Τον είχε καλέσει στην εκπομπή του και ειχε πει κατι απιστευτα λόγια...

Ξέρω γω, μπορει να βλέπουν μέσα σε αυτό το junk πράγματα που εμεις δε βλεπουμε!

Eugenia είπε...

Ε, δεν είναι και για μελαγχολία! Ο Ψινάκης δεν παριστάνει κάτι που δεν είναι και ο Μάνος Ελευθερίου δεν του δίνει στίχους-ποιήματα αλλά μπούρδες και αερολογίες, όπως φαίνεται από την αρχή μέχρι το τέλος. Δεν βλέπω πρόβλημα. Κάνουν πλάκα οι άνθρωποι και μπράβο τους. Αυτοί, δηλαδή, δεν έχουν δικαίωμα να χαβαλεδιάζουν;
Η υποκρισία είναι επικίνδυνη και η βλακεία απάλευτη. Όλα τα άλλα είναι υπό συζήτηση. Α, και η ΑΕΚΑΡΑ αδιαπραγμάτευτη!

Στέλλα είπε...

Γι' αυτό σου λέω βρε Ευγενία, μπράβο σου που το βλέπεις έτσι, επιτρέπεις και μεγαλύτερη ελευθερία στον καλλιτέχνη. Γι' αυτό αναρωτιέμαι μήπως εγώ έχω χάσει το χιούμορ μου...

left είπε...

Ο χαβαλές ωστόσο συνοδεύεται απο έναν χρυσό δίσκο(ήμαρτον)και μεγάλα οικονομικά οφέλη..Μήπως λοιπόν δεν είναι χαβαλές αλλα ευρωθυρία? Μήπως πλέον ο κόσμος έχει αποχαυνωθεί και πληρώνει τον κάθε Ψινάκη-Παρασκευά-ΚαρβελαΒγαζωΚομματιαΣτο λεπτόΚαιΤαΔίνωΣτηνTrashTv? Μήπως είναι σημάδι των καιρών οτι γνωστοί μουσικοί βλέπε Γιώργος Κατσαρός,Μίμμης Πλέσσας,Χατζηνάσσιος "αναγκαστήκαν" να βρεθούν σε εκπομπές τύπου Fame Story.. Ας μην αναρωτιόμαστε μετά γιατι το Ελληνικό τραγούδι πέθανε...