Σάββατο, 18 Οκτωβρίου 2008

Χάλια Γκρίνια round two


Αυτή τη φορά δεν είμαι ειδικός αλλά το ’χω νιώσει όπως όλοι το πρόβλημα. Μισώ τις δισκογραφικές. Και εξηγώ: το μόνο που κάνουν καλά είναι να μας παίρνουν λεφτά. Η υποψία για αυτό ξεκίνησε στα τέλη του 80 όταν (ακόμα μικρό παιδί) μπορούσα να δω τις τιμές του cd και των δίσκων βινυλίου . Παρόλο που η κατασκευή και η εγγραφή των δίσκων σε cd είναι εμφανώς πολύ πιο φτηνή , οι περισσότεροι δίσκοι σε cd ήταν πιο ακριβοί από του βινυλίου με την δικαιολογία της ανώτερης ποιότητας στην αναπαραγωγή (που και αυτό είναι τουλάχιστον συζητήσιμο ,αν όχι ψέμα) .

Όταν το cd επικράτησε ολοκληρωτικά τότε οι τιμές άρχισαν την πτωτική τάση αν και η πραγματική πτώση έπρεπε να περιμένει την αντίστοιχη ανάπτυξη πρώτα της αντιγραφής cd και μετά το διαδίκτυο (world wide web) από όπου μπορούσαμε αργά αλλά σταθερά να κατεβάσουμε τραγούδια ( με προγράμματα peer to peer δηλαδή από χρήστη σε χρήστη όπως τα e-mule ,azareus ,kazza κ.α.). Τότε που προέκυψε και η αύξηση της πώλησης από πλανόδιους αντιγραμμένων δίσκων , ενώ και ένας απλός χρήστης μπορούσε να αντιγράψει ένα cd οι τιμές έπεσαν περίπου στο μισό από πριν.

Και περνάμε στην νέα χιλιετία όπου ο κόσμος συνέχισε να αλλάζει και η τεχνολογία να αναπτύσσεται (έλευση του DVD , μεγαλύτερες ταχύτητες κατεβάσματος και τελικά ADSL με απίθανες σε σχέση με πριν ταχύτητες) οι δισκογραφικές το χαβά τους. Αυτά ενώ η τιμή του άγραφου cd κατρακύλησε στο τίποτα και ακολούθησε η τιμή του DVD (ενώ τα αντίστοιχα θα συμβούν σύντομα με το blue ray) και δημιουργήθηκαν και τα πρώτα μέρη (site) όπου μπορούσες τσάμπα να κατεβάσεις τραγούδια ( napster:1999 στην αρχική του μορφή).

Η απάντηση τους σε πρώτη φάση ήταν καμπάνιες που μας έλεγαν ότι η αντιγραφή είναι κλοπή και ότι έτσι κλέβουμε από τους καλλιτέχνες και πολλοί (και του mixgrill) το πίστεψαν. Η δεύτερη φάση ήταν το κυνήγι είτε πλανόδιων είτε απλών ανθρώπων που αγόραζαν αντιγραμμένα , αντέγραφαν οι ίδιοι ή κατέβαζαν τραγούδια πράγμα που ακολουθούν και σήμερα . Για να το επιτύχουν εφαρμόστηκαν τακτικές μηνύσεων σε απλούς ανθρώπους , τις εταιρίες που μας δίνουν πρόσβαση( για τα στοιχεία μας) τα site και τα προγράμματα που μας δίνουν πρόσβαση. Τελικά χρησιμοποιούνται μέθοδοι όπως η διαρροή αρχείων που περιέχουν ιούς ή προγράμματα που δεν επιτρέπουν την αναπαραγωγή των αρχείων ή ακόμα επιτρέπουν την αναγνώριση του τελικού αποδέκτη. Εναλλακτικά δημιουργούνται ψευδοί λογαριασμοί και ηλεκτρονικές ταυτότητες για να παρεισφρήσουν στην ηλεκτρονική κοινότητα και να μαζέψουν στοιχεία εναντίον της ή απλώς να αποστείλουν οι ίδιοι τα μολυσμένα αρχεία ή να παρακολουθούν την μεταφορά.

Και αν νομίζεται ότι τέλειωσα με τις άθλιες πρακτικές κάνετε λάθος , έχω και άλλα επιχειρήματα εναντίον τους για τo άλλο Σάββατο .


Όσο για το προηγούμενο κουίζ ,για να ικανοποιήσω την περιέργεια του αρχισυντάκτη, η απάντηση είναι η Shirley Manson (garbage) στο Terminator: The Sarah Connor Chronicles όπου παίζει ένα μοντέλο T-1000 (terminator από υγρό μέταλλο) και είναι το αντίβαρο στην παρουσία της Connor (Lena Headey) . Για όσους θέλουν να το δουν:




Και για άλλο κουίζ: Ποιο «καλλιτεχνικό» ριάλιτι με μεγάλη θεαματικότητα στις ΗΠΑ και με συμμετοχή διασήμων δεν έχει έρθει ακόμα στην Ελλάδα (χτύπα ξύλο) ;

2 σχόλια:

Eugenia είπε...

Εξαιρετική η αφίσσα με τη σύνδεση με τον κομμουνισμό. Είναι μάλλον αντίστοιχο το κλίμα που προσπαθούν να δημιουργήσουν.Και προς ενημέρωσίν σου ΔΕΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΩ τις δισκογραφικές. Είναι μεγάλη κουβέντα.

halias είπε...

Καρφώνεσαι μόνη σου. Και θυμάμαι συζητήσεις και για το κόστος του cd και για την αντιγραφή τους, έστω και αν εσύ τις ξέχασες.