Παρασκευή 16 Μαΐου 2008

Santogold – Santogold : Μια λευκή φωνή σε έγχρωμο περιτύλιγμα

Όπως έχω γράψει στη Λίστα των επιλογών μου της περασμένης εβδομάδας, το πρώτο άκουσμα της Santogold μου προσέφερε διαφορετικές εντυπώσεις. Από τη μια εντυπωσιάστηκα από το super single “L.E.S. Artistes” (ένα από τα τραγούδια του 2008) και από την άλλη δε μου άρεσε, που κάποια τραγούδια της μοιάζουν με αυτά της M.I.A. Ως γνωστόν, η επιτυχία της M.I.A. μέσα στο 2007 ήταν αρκετά μεγάλη, αλλά προσωπικά ο δίσκος της δε μου είπε πολλά, χωρίς βέβαια να τον υποτιμώ.

Εδώ και 4 ημέρες, το νέο προϊόν που λέγεται Santogold παίζει συνέχεια στο mp3 player μου και η γνώμη μου για αυτό έχει αλλάξει προς το καλύτερο… Άλλωστε, αν δεν ήταν προς αυτή την κατεύθυνση, δε θα διαβάζατε τώρα αυτό το post.

Η κυρία : Santogold
Το ύφος μουσικής : pop – rock – electronica – punk (να βάλω κι άλλα ;;;)
Ο δίσκος : Santogold (12/05/2008)
Τa singles : “Creator”, “L.E.S. Artistes”
Ξεχωρίζουν : “Lights Out”, “Shove it”, “Say Aha”, “You ‘ll find a way”, “I’m a Lady”.

Η Santi White μεγάλωσε στη Philadelphia και το καλλιτεχνικό της όνομα το πήρε από το ψευδώνυμο, που της είχε κολλήσει μια φίλη της. Η μουσική της Santogold είναι ένα μεγάλο συνοθύλευμα ήχων από διαφορετικά μουσικά είδη.

Κατ’ αρχάς όπως έχουμε πει, σε κάποια τραγούδια μοιάζει με τη M.I.A. (“Creator”, “You ‘ll find a way”, “Starstruck”), σε άλλα θυμίζει την Tori Amos και την Kate Bush (“Lights Out”, “I’m a Lady”, “Anne”) λες και ακούς λευκή κι όχι μαύρη φωνή. Άλλωστε και η ίδια έχει πει σε συνεντεύξεις της ότι δε βγάζει R&B μουσική, όπως κάνουν οι περισσότερες έγχρωμες κοπέλες. Στις αρχές του δίσκου, η Santi κάνει μια βόλτα κι από την Καραϊβική και μπαίνει σε reagae ρυθμούς (“Shove it”) και πιο μετά ανεβάζει τις στροφές στις κιθάρες της μπαίνοντας σε punk και ska ήχους (“Say Aha”). Οι επιρροές της από την pop των 80s είναι εμφανής σε αρκετά τραγούδια του ομώνυμου δίσκου της.

Σίγουρα, οι τόσες πολλές εναλλαγές στα είδη μουσικής θέλουν κάποια ακούσματα για να τις συνηθίσεις. Όμως μετά από αρκετές ακροάσεις, η σειρά των τραγουδιών φαίνεται φυσιολογική. Η διαφορετικότητα της Santogold είναι κατά τη γνώμη μου ο ξεχωριστός τρόπος ερμηνείας σε κάθε τραγούδι της (αλλάζει τη φωνή της συνέχεια) και το μπόλιασμα πολλών και διαφορετικών μουσικών ειδών σε ένα album.

Με μεγάλο ενδιαφέρον θα ήθελα να δω την εξέλιξη της Santogold τα επόμενα χρόνια.

Κριτικές Δίσκου : The Guardian (4/5), NME (8/10), Rolling Stone (4/5).

Δεν υπάρχουν σχόλια: