Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2008

Χάλια Γκρίνια round five



Τα νεύρα μου , δεν αντέχω άλλο. Γιατί να εξαρτόμαστε τόσο από επιρρεπή σε βλάβες μηχανήματα όπως οι υπολογιστές . Όχι άλλο κάρβουνο (σιλικόνη) .

Δεν είμαι εντελώς άσχετος από υπολογιστές , το αντίθετο μάλιστα. Πρώτο υπολογιστή είχα όταν ήμουν 14 , πριν πολλά πολλά χρόνια. Όπως εξελισσόταν η τεχνολογία συνέχιζα να παίρνω άλλους υπολογιστές. Πρώτη χρονιά στο πανεπιστήμιο , καινούργιος υπολογιστής. Αναγκαίος για τα εργαστήρια που είχαν εκατοντάδες υπολογισμούς ( και όχι τους απλούς που κάνεις σε κομπιουτεράκι ακόμα και επιστημονικό) κάθε βδομάδα από τις μετρήσεις του εργαστηρίου , για να βγάλεις αποτέλεσμα και να γράψεις την εργασία. Πέρα από αυτό βόλευε και εμένα για να παρουσιάζονται πιο κόσμιες οι εργασίες και όχι τα άσχημα (αν και ευκολοδιάβαστα) χάλια που προκαλούν τα γράμματα μου. Φυσικά αρχικά ούτε λόγος για Ιντερνέτ. Αυτά ήρθαν αργότερα μαζί με καινούργιο υπολογιστή ( αφού ο παλιός κατάντησε άχρηστος και
πιο αργός από χελώνα) , και όταν και αυτός έγινε αργός του έκανα μια γενική αναβάθμιση αφήνοντας μόνο μερικά περιφερειακά συστήματα (οθόνη, πληκτρολόγιο , ποντίκι, κάρτα ήχου, ηχεία, dvdr ) που άντεχαν ή τα είχα αναβαθμίσει στο ενδιάμεσο. Ακολούθησε και άλλη και τελικά και αυτός έμεινε στον αδερφό μου (που φυσικά του έριξε αναβάθμιση) και εγώ πήρα τον τωρινό από τον οποίο γράφω.

Αρχικά πέρασαν 6 χρόνια για να αλλάξω υπολογιστή. Μετά πέρασαν 4 για τον επόμενο , 3 για την πρώτη , 2 για την δεύτερη αναβάθμιση και 1 για καινούργιο ο οποίος
με έχει βγάλει ήδη 2 χρόνια. Δεν τίθεται θέμα : αν δεν ήταν κυρίως για την δουλειά και αν μου περίσσευαν λεφτά θα τον είχα ήδη αλλάξει ή μάλλον θα έκανα ότι και ο φίλος μου ο Στέλιος που έχει τον φορητό σπίτι και τον σταθερό στο γραφείο , αν και εγώ θα το έκανα ανάποδα αυτό. Δυστυχώς στην παρούσα κατάσταση λεφτά δεν υπάρχουν ενώ και τον υπολογιστή (αν και φορητό) τον έχω προσέξει ιδιαιτέρως. Ξεχωριστό πληκτρολόγιο και ποντίκι για να μην διαλύσω τα εγκατεστημένα , άσε που είναι άβολα , ups για να μην παραδουλεύω την μπαταρία και να το προστατέψω από πτώσεις τάσεις και διακοπές ρεύματος (πράγματα συχνά στο νησί) και ένας εξωτερικός δίσκος για όλες της μη απαραίτητες δουλειές (ίσως το πιο χρήσιμο) που χρειάζονται χώρο και συνεχής χρήση μνήμης. Παρόλα αυτά πέρσι (στον χρόνο πάνω) είπα να του αλλάξουν μητρική(στο service) γιατί η υπερθέρμανση που παρουσίαζε δεν ήταν ενθαρρυντική , ενώ ήδη άλλαξα πληκτρολόγιο και ποντίκι (άτιμη σκληρή χρήση) και ο αδερφός μου , μου έκανε δώρο βάση υπολογιστή με ανεμιστήρα για να βοηθά τον ασθμαίνοντα εσωτερικό ανεμιστήρα.

Από αυτά που έχω πει σίγουρα φαίνεται το σχέδιο : τα πράγματα αλλάζουν όλο και πιο γρήγορα και γίνονται όλο και πιο εύθραυστα ή ανεπαρκή. Στα χρόνια αυτά έχουν χαλάσει μητρικές , ηχεία , κάρτες ( ήχου και γραφικών) , απώλειες δεδομένων , ή αδυναμία λειτουργίας εκτυπωτών και σαρωτών (scanner), έχουν γίνει επιθέσεις ιών, προγράμματα που αντιτίθεται σε άλλα , καταστροφικά σφάλματα ( που δεν μπορείς ούτε να ξεκινήσεις) και καταστροφές δίσκων. Κάποιες φορές βρίσκω τι έκανα λάθος ή ακολουθώ (αν υπάρχουν οι σωστές) οδηγίες συστήματος , εγκαθιστώ προγράμματα που βρίσκουν και λύνουν το πρόβλημα και όλα παν καλά. Άλλες φορές μόνο το format (έχω εμπειρία από πολλά τέτοια , ενώ έχω ξάδερφο που το κάνει προληπτικά κάθε εξάμηνο ή όποτε έχει πρόβλημα) ή η επανεγκατάσταση των Windows λύνουν το πρόβλημα . Τέλος υπάρχουν και οι περιπτώσεις όπου η καταστροφή είναι εσωτερική και φυσική (χτυπήματα, νερά ή οινόπνευμα , κακή κατασκευή που φθείρεται αφύσικά γρήγορα) και δεν είχα καμιά ελπίδα . Μερικές φορές με κάλυπτε η εγγύηση για αλλαγή ή επιδιόρθωση αλλά πιο συχνά πρέπει να δώσω από την τσέπη μου λεφτά που συχνά δεν συμφέρει γιατί πιο φτηνή είναι η αγορά καινούργιου ( από ηχεία των 5€ έως υπολογιστές των 1000€) .

Όλα αυτά έγιναν , πάλι , πραγματικότητα για μένα την Τετάρτη όπου ξαφνικά και ανεξήγητα ο (ευτυχώς) εξωτερικός δίσκος μου κράσαρε, τα ‘παιξε , τα φτύσε, πήγε για βρούβες , απέκτησε καταστροφική ζημιά , είναι για πέταμα. Για αυτό τον ενδεχόμενο χρησιμοποιούσα αυτόν για τις μη απολύτως απαραίτητες δουλειές . Όμως δεν περίμενα καταστροφική αστοχία μέσα σε δυο χρόνια (δυο μήνες μετά την λήξη της εγγύησης) , χωρίς χτυπήματα ή κακή χρήση κανενός είδους. Φυσικά δεν αξίζει η επιδιόρθωση αφού και τα δεδομένα θα μείνουν χαμένα και θα μου κοστίσει (πολύ) πιο ακριβά από καινούργιο εξωτερικό δίσκο με τρεις και τέσσερις φορές μεγαλύτερη χωρητικότητα . Το χειρότερο είναι ότι δεν μπορώ να σώσω τα πολλά δεδομένα (ταινίες, σειρές, τραγούδια, κόμικς, προγράμματα ) . Ακόμα και αυτά που με συγκεκριμένα εργαλεία μπορώ να εξάγω από τους μη κατεστραμμένους ολοσχερώς τομείς δεν έχω άλλο δίσκο για να τα σώσω μέσα , ενώ αν αναρωτιέστε ο ενσωματωμένος δίσκος του υπολογιστή είναι ο μισός από αυτόν που έχασα και φυσικά τον θέλω για τα βασικά και τις εργασίες της δουλειάς. Ευτυχώς ειδικά την μουσική μου την είχα σώσει και στον εσωτερικό σκληρό δίσκο , αλλά όλα τα άλλα….

Άσε που μέχρι να βρω τι αργούσε τον υπολογιστή (που προσπαθούσε απτόητος να διαβάσει το δίσκο και καθυστερούσε τα πάντα γιατί αποτύγχανε) πέρασαν δυο μέρες και απίστευτα νεύρα. Νόμιζα ότι πρέπει να πάω για αλλαγή υπολογιστή διότι ποιός αντέχει άνοιγμα των Windows σε παραπάνω από δέκα λεπτά; Το αποτέλεσμα ήταν να χώσω και φίλους για μικροδουλειές και να μην έχω χρόνο να ετοιμάσω την γκρίνια μου (συγχωρήστε μου την προχειρότητα και το παραλήρημα) . Ναι , εξαρτώμαι από τον υπολογιστή μου , και μου είναι απαραίτητος και στην δουλειά μου. Και φρικάρω όταν συνειδητοποιώ πόσο επιρρεπής σε βλάβη είναι . Έχει κανείς άλλη λύση; (Και που να πω για την εξέλιξη στις αναγκαίες προδιαγραφές των προγραμμάτων).

Η απάντηση στο κουίζ της προηγούμενης εβδομάδας είναι φυσικά ο Robbie Williams (ναι αυτός από τους Take That) και το τραγούδι ήταν το τελευταίο (15) στο άλμπουμ Swing When You’re Winning .

Δεν είχα ώρα για άλλο κουίζ οπότε ρωτάω ποιος τραγουδιστής έγραψε τραγούδι (από τα τελευταία της ζωής του) που ξεκινά με την εξής εισαγωγή, από την αποκάλυψη του Ιωάννη ( αυτή στην Βίβλο , θρησκευτικά δεν κάνατε;) : And I heard, as it were, the noise of thunder: One of the four beasts saying: "Come and see." And I saw. And behold, a white horse. ( Και δεν είναι οι μόνοι στίχοι από την αποκάλυψη στο τραγούδι) ;



Αν τα παθαίνει ο Bill Gates τι να πούμε και εμείς


Ναι είναι Robbie

4 σχόλια:

Eugenia είπε...

Θα σου στείλω τον σκληρό, είπαμε! Ήταν ανάγκη να με εκβιάσεις ψυχολογικά με post μπροστά σε όλο τον κόσμο; Δε συνεγάζομαι με τραμπούκους κύριε.Εγώ και η Αννίτα δε συνεργαζόμαστε με τραμπούκους.
Είδες, όμως, όλα τα σενάρια είναι βγαλμένα από τη ζωή. Η τέχνη, πράγματι, αντιγράφει τη ζωή.

gpaz είπε...

"And I heard, as it were, the noise of thunder: One of the four beasts saying: "Come and see." And I saw. And behold, a white horse"

TA ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΟΓΙΑ ΑΠΑΓΓΕΛΕΙ Ο ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ JOHNNY CASH ΣΤΟ ΚΟΜΑΤΙ "ΤHE MAN COMES AROUND".

TO EΝ ΛΟΓΩ ΚΟΜΑΤΙ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ CD AMERICAN IV:THE MAN COMES AROUND.

halias είπε...

Ε τώρα, στην περίπτωση μου ναι. Για την Αννίτα δεν το πιστεύω στιγμή. Τα'θελε η μαμάκα της , τα'θελε και αυτή , και όσο για τα τραμπούκους δεν παρουσίαζε μια εκπομπή , να δεις πως την λέγανε παρα...(και της ταιριάζει τώρα) που είχε και τραμπούκους;

halias είπε...

And the winner is .... gpaz!!!!!